OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

VOP

 VOP

 
Článok I.
Definícia základných pojmov
                     
1. Kuriérom sa rozumie Spoločnosť MM-Kuriér - kuriérska spoločnosť, ktorej predmetom  
činnosti je poskytovanie kuriérskych, prepravných, skladovacích a doplnkových služieb.  
2.Objednávateľ je súkromná osoba, fyzická alebo právnická osoba, ktorej Kuriér poskytuje na
základe jej písomnej objednávky doručenie zásielok alebo prepravné a doplnkové služby.  
3. Odosielateľ je súkromná osoba, fyzická alebo právnická osoba, od ktorej je zásielka  
odosielaná. Klient môže i nemusí byť totožný s Odosielateľom. Ak Odosielateľ nie je totožný  
s Klientom, v takomto prípade je Odosielateľ označený aj na objednávke. V zmluvnom  
vzťahu s Kuriérom je Klient, nie Odosielateľ.            
4. Adresa vyzdvihnutia je miesto určené Odosielateľom, na ktorom je Kuriér povinný prevziať
zásielky, ktoré budú predmetom doručenia.            
5. Adresa doručenia je miesto určené Odosielateľom, na ktoré je Kuriér povinný doručiť zásielku.
6. Príjemca sa je súkromná osoba, fyzická alebo právnická osoba, ktorej je podľa objednávky
Klienta zásielka určená.                
7. Zásielkou sa rozumie predmet určený na doručenie, ktorý má Kuriér povinnosť dopraviť  
Príjemcovi v súlade s týmito VOP.              
8. Doručenie v rámci Bratislavy – doručenie do všetkých mestských častí Bratislava.  
9. Volumetrická hmotnosť – hmotnosť pri nadmerných zásielkach, počítaná podľa vzorca:  
(dĺžka x šírka x výška v cm) / 6000.              
10. Nadrozmerná zásielka je zásielka, ktorej rozmery prepočítané podľa vzorca : 2xVýška +
2xŠírka + 1xDĺžka nepresahuje hodnotu 3 metre.          
                     
Článok II.
Základné ustanovenia
                     
1. Tieto VOP sa vzťahujú na kuriérske služby poskytované Kuriérom. Od týchto VOP sa dá v  
jednotlivých prípadoch odchýliť len na základe písomnej dohody Kuriéra a Odosielateľa.  
2. Tieto VOP sú pre Odosielateľa záväzné od zadania objednávky na kuriérske služby Kuriérovi.
3. Odosielateľ je vo výlučnom zmluvnom vzťahu len s Kuriérom a nikdy nie s akoukoľvek treťou
osobou, ktorú Kuriér obstará pre účely zabezpečenia prepravy zásielok      
                     
Článok III.
Zásielka a jej doručenie
                     
1. Zásielka musí byť zabalená primerane svojej povahe tak, aby bola chránená pred  
poškodením. Za primerané a správne zabalenie zásielky zodpovedá Odosielateľ,    
pokiaľ nebola Odosielateľom objednaná služba Balenie. Odosielateľ nesie zodpovednosť za škodu
vzniknutú z dôvodu použitia nevhodného, nedostatočného alebo chybného obalu.    
2. Z prepravy sú vyňaté :                
a) veci, ktorých vlastníctvo alebo držba je podľa vnútroštátnych predpisov zakázaná;    
b) zbrane, nebezpečné chemické látky, jedy, výbušniny, munícia a ďalšie obdobné    
predmety;                  
c) ľahko rozbitné predmety, sklenené a krehké predmety bez pevného obalu a    
podobne;                  
d) živé zvieratá;                  
e) ceniny a cenné papiere, drahé kovy, umelecké predmety.        
3. V prípade, že takýto predmet Odosielateľ odovzdá Kuriérovi na prepravu, nezodpovedá Kuriér za
škody na takejto veci.                
4. Z prepravy sú vyňaté aj nadrozmerné zásielky.          
5. Kuriér je oprávnený rozhodnúť o tom, či bude zásielka vyňatá z prepravy.    
6. Zásielka sa považuje za doručenú okamihom jej odovzdania Príjemcovi na Adrese  
vyzdvihnutia.                  
7. Pokiaľ obal zásielky nejaví známky poškodenia, Kuriér odovzdá zásielku Príjímateľovi  
a Príjímateľ svojim podpisom potvrdí prevzatie nepoškodenej zásielky. V prípade dobierky  
odovzdá Kuriér Prijímateľovi zásielku až po zaplatení dobierkovej sumy. Následne je  
Príjímateľ oprávnený zásielku otvoriť a skontrolovať, pričom ale nie je oprávnený požadovať  
prítomnosť a asistenciu Kuriéra.              
8. Ak nebol Klientom označený Príjímateľ osobne zastihnutý, môže byť zásielka odovzdaná aj
iným osobám, ktoré sa nachádzajú na Mieste určenia v miestnostiach Príjímateľa, rovnako  
ako aj iným osobám, o ktorých je možné podľa okolností predpokladať, že sú oprávnené  
zásielku prijať (napr. osoby na recepcii, rodinní príslušníci).        
9. V prípade, že Odosielateľ v objednávke uvedie, že prepravu danej zásielky zaplatí Príjímateľ, je
Kuriér oprávnený nevydať zásielku Príjímateľovi, ak Príjímateľ cenu za doručenie zásielky  
zaplatiť odmietne. V takomto prípade je cenu za doručenie danej zásielky povinný zaplatiť  
Objednávateľ                  
10. Ak nie je možné zásielku doručiť z dôvodu, že :          
a) príjímateľ odmietne zásielku prevziať,            
b) klient uviedol nesprávnu alebo neúplnú adresu,          
c) nie je prítomný Príjímateľ, ani žiadna iná osoba, ktorej by bolo možné zásielku    
odovzdať, musí o tom Kuriér bezodkladne informovať Odosielateľa      
11. Pokiaľ v primeranej dobe nebudú vydané žiadne inštrukcie alebo nebude možné tieto  
inštrukcie splniť, prípadne ak nebude možné kontaktovať Odosielateľa, je Kuriér povinný zásielku
doručiť späť Odosielateľovi              
12. V prípade, žeOdosielateľ podá k nedoručiteľnej zásielke Kuriérovi ďalšie inštrukcie, je Odosielateľ
povinný Kuriérovi zaplatiť cenu za plnenie týchto ďalších inštrukcií.      
13. Povinnosť Kuriéra doručiť zásielku je splnená v prípade nedoručiteľnej zásielky jej vrátením
Odosielateľovi. V tomto prípade Odosielateľ hradí cenu spätného doručenia .    
14. Ak nemôže byť zásielka Odosielateľovi vrátená, je Kuriér oprávnený vziať zásielku do úschovy.
                     
Článok IV.
Cena za doručenie zásielky
                     
1. Cenu za doručenie zásielky je cena podľa aktuálneho cenníka Kuriéra, zverejnenej na  
internetovej stránke, ak nie je stanovená inak.            
2. Cena za doručenie zásielky môže byť uhradená v hotovosti alebo bezhotovostným  
prevodom, a to na základe faktúry vystavenej Kuriérom.        
3. Lehota splatnosti faktúry za doručenie je 7dní odo dňa jej vystavenia, ak nie je    
dohodnuté inak.                  
4. V prípade omeškania s úhradou ceny je Kuriér oprávnený Odosielateľovi účtovať zmluvný úrok z
omeškania vo výške 0,5% z dlžnej čiastky za každý deň omeškania.      
5. Pokiaľ Kuriér nemôže dokončiť prepravu z dôvodov za ktoré nezodpovedá, má nárok na  
pomernú časť ceny zodpovedajúcej uskutočnenej preprave podľa Cenníka Kuriéra.  
Skutočnosťou, za ktorú Kuriér nezodpovedá, je najmä nemožnosť doručiť zásielku z dôvodu  
na strane Odosielateľa.                
6. Za rozhodujúcu hmotnosť pre určenie ceny prepravy sa považuje hmotnosť stanovená  
Kuriérom. Hmotnosť zásielky uvedená na prepravných dokumentoch Odosielateľom má len  
informatívny charakter.                
                     
Článok V.
Povinnosti Kuriéra
                     
1. Právny vzťah medzi Odosielateľom a Kuriérom, pokiaľ medzi nimi nie je podpísaná písomná
zmluva, vzniká okamihom, keď Kuriér prijme písomnú objednávku Odosielateľom a túto objednávku
Odosielateľovi písomne potvrdí.              
2. Kuriér sa zaväzuje:                
a) vyzdvihnúť zásielku na Adrese vyzdvihnutia,            
b) vystaviť k zásielke Doklad o zásielke            
c) po prevzatí zásielky zabezpečiť jej doručenie Príjímateľovi zásielky na Adresu    
doručenia,                  
c) nie je prítomný Príjímateľ, ani žiadna iná osoba, ktorej by bolo možné zásielku    
odovzdať, musí o tom Kuriér bezodkladne informovať Odosielateľa      
d) v prípade nemožnosti zásielku doručiť je Kuriér povinný bezodkladne o tom    
informovať Odosielateľa a dohodnúť s ním ďalší postup,        
e) odovzdať zásielku Príjímateľovi na Adresu doručenia a nechať si prevzatie potvrdiť  
podpisom Príjímateľa                
f) zabezpečovať prepravu zásielok riadne, včas, s náležitou odbornou starostlivosťou,  
g) chrániť záujmy Odosielateľa, pokiaľ ide o ochranu zásielky proti škodám, ktoré by mohli  
vzniknúť pri preprave,                
i) zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvie pri realizácii    
prepravy.                  
3. Kuriér môže svoj záväzok plniť pomocou ďalšieho zmluvného Kuriéra a zodpovedá pri tom,
ako by prepravu uskutočňoval sám.              
                     
Článok VI.
Povinnosti Klienta
                     
1. Odosielateľ sa zaväzuje :              
a) oboznámiť sa s aktuálnymi cenami Kuriéra, zverejnenými na internetovej stránke  
Kuriéra,                    
b) prepravu zásielky objednať písomne alebo telefonicky,        
c) v objednávke udať povinné údaje (podľa objednávkového formulára),      
d) v prípade, že je zásielka nadrozmerná (Čl. I, bod 10), upozorniť Kuriéra      
v objednávke,                  
e) zásielku zabaliť primerane svojej povahe,            
f) poskytnúť Kuriérovi správne údaje o obsahu zásielky a jej povahe; v prípade    
porušenia tejto povinnosti Klient zodpovedá za škodu spôsobenú Kuriérovi    
porušením tejto povinnosti,                
g) prijať späť zásielku, ktorú nebolo možné doručiť.          
3. Odosielateľ je povinný za prepravu alebo za iné objednané služby zaplatiť cenu podľa aktuálneho
cenníka Kuriéra, ak nie je dohodnuté inak.            
                     
Článok VII.
Zodpovednosť Kuriéra za škody  
                     
1. Kuriér zodpovedá za škodu na zásielke, ktorá vznikla po jej prevzatí Kuriérom až do jej  
odovzdania Príjímateľovi prípadne do vrátenia zásielky Odosielateľovi.      
2. Kuriér taktiež zodpovedá, okrem škôd na zásielke, za škody vzniknuté neskorým doručením
zásielky alebo oneskoreným pokusom o doručenie zásielky, a to vtedy, pokiaľ došlo k  
omeškaniu s doručením zásielky po lehote určenej na doručovanie zásielok dohodnutej  
s Odosielateľom. Takto vzniknutá škoda sa ustanovuje ako paušálna škoda, ktorej výška  
zodpovedá cene doručenia predmetnej zásielky. V tomto prípade Kuriér nemá nárok na  
cenu za doručenie predmetnej zásielky, ktorá bola doručená s takýmto oneskorením.  
3. Kuriér nezodpovedá za škody na zásielke (t.j. škody zapríčinené úplnou alebo čiastočnou  
stratou zásielky, jej poškodením alebo poškodením obalu) alebo za škody zapríčinené  
neskorým doručením, chybným doručením zásielky alebo oneskoreným pokusom o    
doručenie zásielky, pokiaľ takáto škoda bola spôsobená:        
a) v dôsledku porušenia povinností Odosielateľa, prípadne tretej osoby, od ktorej Kuriér  
preberal zásielku na Adrese vyzdvihnutia, alebo v dôsledku porušenia povinností    
vlastníka zásielky alebo Príjímateľa zásielky;            
b) nevhodným zabalením zásielky, na ktoré Kuriér upozornil pri prevzatí zásielky; ak  
však Kuriér neupozornil na nevhodné zabalenie alebo chybný obal, nezodpovedá    
Kuriér za škodu spôsobenú na zásielke v dôsledku tejto chyby len vtedy, ak chyba    
nebola pri prevzatí zásielky poznateľná,            
c) mimoriadnymi okolnosťami, ako je vojna, štrajk, záplavy, extrémne poveternostné  
podmienky, dopravný kolaps, prípadne iné obdobne závažné skutočnosti.      
4. Pri škode vzniknutej na zásielke je Kuriér povinný vynaložiť všetko úsilie a odbornú  
starostlivosť, aby škoda bola čo najmenšia.            
5. V prípade pochybností s určením výšky vzniknutej škody sa za túto škodu v jednotlivom  
prípade považuje čiastka zodpovedajúca cene doručenia danej zásielky, ak Odosielateľ  
nepreukáže niečo iné.                
6. Ak Odosielateľ preukáže niečo iné, považujú sa za škodu za stratu zásielky náklady na výmenu
takejto veci, prípadne primeraná trhová hodnota veci. Pri poškodení alebo znehodnotení  
takejto zásielky je Kuriér povinný nahradiť rozdiel medzi hodnotou, ktorú mala zásielka v  
dobe prevzatia Kuriérom, a hodnotou, ktorú má zásielka poškodená alebo znehodnotená.  
7. Kuriér nenesie zodpovednosť za prípadnú stratu zisku, stratu obchodných príležitostí ani  
následné ekonomické straty vyplývajúce z oneskoreného doručenia, poškodenia alebo straty zásielky.  
                   
Článok VIII.
Uplatnenie reklamácie
                     
1. Reklamáciu zodpovednosti za škodu na zásielke alebo za škody spôsobené neskorým alebo
chybným doručením alebo oneskoreným pokusom o doručenie zásielky je nevyhnutné  
uplatniť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do troch pracovných dní odo dňa    
doručenia zásielky Príjímateľovi alebo vrátenia zásielky Odosielateľovi.      
2. Reklamáciu podáva platiteľ doručenia zásielky písomne, faxom, mailom, alebo osobne u  
Kuriéra. Ak ide o zodpovednosť za škodu na zásielke v dôsledku straty zásielky, je potrebné
reklamáciu uplatniť do troch dní odo dňa, keď mala byť zásielka doručená.    
3. Reklamácia v zmysle predchádzajúceho odseku musí byť písomná, musí obsahovať presné
vyčíslenie požadovanej škody a musí byť doručená Kuriérovi v lehote podľa    
predchádzajúceho odseku.              
4. Ak Odosielateľ neuplatní svoje nároky v dobe a spôsobom podľa tohto článku, platí, že zásielka
bola doručená včas a riadne.              
                     
Článok IX.
Zodpovednosť Klienta za škody
                     
1. Odosielateľ  zodpovedá Kuriérovi za škodu, ktorá Kuriérovi vznikne v dôsledku nesplnenia alebo
porušenia niektorej zo zmluvných povinností stanovených týmito VOP a povinností, ktoré  
mu vyplývajú z platných právnych predpisov SR, vrátane toho, že odovzdal Kuriérovi  
predmet, ktorý je podľa týchto VOP vylúčený z prepravy.        
                     
Článok X.
Ustanovenia o dobierke
                     
1. Kuriér zabezpečuje na žiadosť Odosielateľa služby „Dobierka“ spojené s prepravou zásielky.
2. O požiadavke dobierky je Odosielateľ  povinný informovať Kuriéra najneskôr pri objednávke
doručenia zásielky.                
3. Dobierková čiastka sa Odosielateľovi  poukazuje bezhotovostným prevodom na jeho účet v
priebehu siedmych pracovných dní od prevzatia inkasovanej čiastky od Príjímateľa, pričom  
peniaze budú zaslané pod variabilným symbolom dohodnutým s Odosielateľom.    
                     
Článok XI.
Ustanovenia o spracovaní osobných údajov
                     
1. Odosielateľ súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov v rozsahu meno, priezvisko,  
adresa(bydlisko), telefónne číslo v systéme Kuriéra za účelom doručenia zásielky. Kuriér sa  
zaväzuje, že osobné údaje nebudú zneužité a budú použité len pre účel doručenia zásielky.  
Odosielateľ má právo požiadať o výmaz svojich osobných údajov zo systému Kuriéra.  
2. Odosielateľ sa zaväzuje, že Príjímateľ bol informovaný o spracovaní svojich osobných údajov v
rozsahu meno, priezvisko, adresa(bydlisko), telefónne číslo za účelom doručenia zásielky.  
Príjímateľ má právo na výmaz svojich osobných údajov zo systému Kuriéra.    
                     
Článok XII.
Záverečné ustanovenia
                     
1. Všetky právne vzťahy vznikajúce medzi Kuriérom a Odosielateľmi sa riadia právnymi predpismi
SR. Vo veciach neupravených zmluvou alebo týmito VOP sa uplatnia príslušné ustanovenia  
Obchodného zákonníka.                
2. Na všetky spory medzi Kuriérom a Odosielaeľom vznikajúce priamo alebo nepriamo zo služieb
poskytovaných Kuriérom je miestne príslušný súd, v ktorého obvode sa nachádza sídlo  
Kuriéra.                    
3. Tieto VOP sa uplatňujú vtedy, pokiaľ písomná zmluva neustanoví niečo iné.    
4. Tieto VOP sú uverejnené na internetovej stránke Kuriéra : www.kurier.wbl.sk    
5. Kuriér je povinný zverejňovať zmeny týchto VOP tak, aby medzi zverejnením tejto zmeny a  
účinnosťou tejto zmeny bola doba aspoň desať dní. Súčasne je Kuriér povinný Odosielateľa, ak je
s ním v zmluvnom vzťahu, o zmene vhodným spôsobom informovať.      
6. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 24.10.2012